Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine '20. ja 21. sajandi kunsti probleeme 2'Nimi inglise keeles: Problems of the 20th and 21st Century Art 2
Täiendav informatsioonKursus toimub: 31.01 - 25.04.2019, neljapäeviti 14.15 - 15.45, ruumis A501
NB! Kohtumist ei toimu 14.03, AGA TOIMUB ERANDKORRAS VAHENÄDALAL 21.03! EesmärkAine eesmärgiks on anda ülevaade 20. ja 21. sajandi kunsti enim mõjutanud probleemidest, ideedest ja mõistetest, luues ettekujutuse peamiste teoreetiliste pöörete rollist. Loeme parimaid teksti näiteid, mille abil püüame leida seoseid 20. ja 21. sajandi kunstipraktikate ja intellektuaalse ajaloo vahel. Loengute ja seminaride läbimisel peaks üliõpilane omama ülevaadet möödunud sajandil ja kaasajal kunsti enim mõjutanud teoreetilistest autoritest ja nende peateostest ning suutma intellektuaalse ajaloo põhimõistete kaudu kirjeldada ja analüüsida olulisemaid kunstinähtusi.
Õppeaine sisu31.01 – post-digitaalsus kunstis, loeng – Raivo Kelomees
07.02 – post-digitaalsus kunstis, seminar – Raivo Kelomees 14.02 – psühhoanalüüs, loeng – Andrus Laansalu 21.02 – psühhoanalüüs, seminar – Andrus Laansalu 28.02 – Varvara Guljajeva 07.03 – Varvara Guljajeva 14.03 – JÄÄB ÄRA 21.03 – VAHENÄDAL; KUID TOIMUB – fenomenoloogia, loeng – Regina-Nino Mion 28.03 – fenomenoloogia, seminr – Regina-Nino Mion 04.04 – posthumanism, loeng – Silver Rattasepp 11.04 – posthumanism, seminar – Silver Rattasepp 18.04 – performatiivsus, loeng – Evelyn Raudsepp 25.04 – performatiivsus, seminar – Evelyn Raudsepp ÕpiväljundidKursuse läbinud üliõpilane:
- tunneb 20. ja 21. sajandi kunsti enim mõjutanud probleeme, ideid ja mõisteid - suudab viia need kokku 20. ja 21. sajandi kunsti olulisemate nähtustega - omab ülevaadet 20. ja 21. sajandi kunsti enim mõjutanud teoreetilistest autoritest ja nende peateostest - on lugenud 20. ja 21. sajandi intellektuaalse ajaloo märgilisi tekste - orienteerub 20. ja 21. sajandi intellektuaalse ja kunstiajaloo põhimõistetes ja oskab neid kasutada - on arendanud endas oskust tekste analüüsida ja nende üle arutleda, suuliselt ja kirjalikult väljenduda Hindamismeetodid ja -kriteeriumidKursus on arvestuslik.
Arvestuse saamiseks tuleb osaleda õppetöös (nii loengutes kui seminarides) vähemalt üheksal korral ning valmistada ette seminariks vajalikud materjalid. Mõjuvatel põhjustel puudumise korral tuleb sooritada õppejõu antud lisaülesanne, aga seda mitte rohkematel kui kolmel korral kogu semestri jooksul (st kui te puudute semestri jooksul rohkem kui kolmel korral, ei saa te kursust läbida isegi siis kui te teete ära kõik lisavastamised-kodused lisatööd jne. Kursus on ikkagi mõeldud kohalkäimiseks, grupis kaasa töötamiseks jne). Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalidRichard Schechner. Performance Theory
Johann Huizinga. Mängiv inimene Henri Lefevbre. The Social Production of Space Guy Debord. Vaatemänguühiskond George Bataille. Eroticism: Death and Sensuality Michel Foucault. Valvata ja karistada Gerald Raunig. Art and Revolution Hasso Krull. Psühhoanalüütilised mõisted ja nende tõlkeprobleemid. Jacques Lacani vaatepunkt – Keel ja kirjandus nr 9 & 10 /1998 Theodor Adorno On Popular Music http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/SWA/On_popular_music_1.shtml Slavoj Žižek. Ideoloogia ülev objekt Õpetatakse järgmistes õppekavades* Valikaine
Seotud ained
Õpetatakse järgmistes voorudes2019/2020 Kevadsemester | ||||||||||||||||||||||||||||