Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine '20. ja 21. sajandi filosoofia probleeme 2'Nimi inglise keeles: Problems in 20th and 21st Century Philosophy 2
Eesmärk- Tutvustada filosoofilisi mõttevoole 19. sajandi lõpust kuni 20. sajandi lõpukümnendini läbi valitud filosoofiliste probleemide süvendatud lahkamise.
- Kujundada arusaamine filosoofiliste diskursuste rollist üleüldistes kultuuriprotsessides. - Anda vajalikud teadmised, mõistmaks filosoofilise tegevuse spetsiifikat võrreldes kunstniku ja teadlase tegevusega. - Tagada küllaldane ettevalmistus hilisemaks iseseisvaks süvendatud kokkupuuteks kaasaegse filosoofia tuumtekstidega. Õpiväljundid- omab ülevaadet üldistest tendentsidest nüüdisaegses filosoofias,
- mõistab filosoofilise tegevuse spetsiifikat, - oskab välja tuua filosoofilise teksti põhiivad, - omab analüüsi-, sünteesi- ja kriitikavõimet, et ammutada filosoofilise teksti lugemisest kasulikku ning värskendavat oma loomingulistesse projektidesse, - mõistab kirjaliku töö kirjutamise erinevate faaside iseloomu ning oskab seda teadmist ka etteantud ülesande puhul rakendada, - oskab kirjaliku töö ettevalmistamisel teha koostööd teistega ning nii anda konstruktiivset tagasisidet kui ka seda oma töö erinevates kirjutusfaasides arvesse võtta, - suudab kirjalikult esitada iseseisva töö ülesande. ÕppetegevusedAuditoorsed loengud, seminarid, iseseisev kirjalik töö.
ISESEISEV TÖÖ Iseseisev töö koosneb neljast järgust: 1. mustandi esitamine e-õppekeskkonnas moodle.artun.ee vastavalt sealsamas välja pandud teemade nimistule, 2. kahe kaasüliõpilase töö läbilugemine ning vastukaja andmine vastavalte-õppekeskkonnas moodle.artun.ee etteantud küsimustikule, 3. vastavalt saadud tagasisidele puhtandi kirjutamine ja esitamine e-õppekeskkonnas moodle.artun.ee. 4. ühe kaasüliõpilase puhtandi läbilugemine ning vastukaja andmine vastavalte-õppekeskkonnas moodle.artun.ee etteantud küsimustikule. Töö vormistada elektrooniliselt (teksti 6-10 lk, f 12, reavahe 1,5). Hindamismeetodid ja -kriteeriumidArvestuse sooritamise aluseks on:
- seminarides osalemine – osalema peab kõigis seminarides; puudutud seminaride asemel tuleb esitada seminaritekstidest 1-2 lehekülje pikkune kokkuvõte; - kirjalik töö – arvestatakse nii mustandi mitmekülgsust (st mitte ühes mõttes kinnipüsimist), teistele antud tagasisideme kvaliteeti kui ka seda, kuidas mustandi ümberkirjutamisel puhtandiks on arvestatud saadud tagasisidemega. Puhtandi puhul peetakse korrektsete mõttekäikude kõrval sama tähtsaks kirjutaja julgust ning kujutlusvõimet, vastavalt filosoofilise tegevuse spetsiifikale, mille eesmärk pole sageli pelk korrektsus, vaid süvitsiminev uudsus ehk korrektne ebakorrektsus.Puhtand peab vastama elementaarsetele vormistusnõuetele (esileht, kasutatud kirjanduse nimistu) ning omama vähemalt minimaalsetki viiteaparatuuri. Dokumendiformaatidest on lubatud rtf, doc ja pdf. Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalidKOHUSTUSLIK:
Annus, Epp (koost). 20. sajandi mõttevoolud. – Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2009 SOOVITUSLIKUD: - Bergson, Henri. Essee teadvuse vahetutest andmetest. Tlk Margus Ott. – Tartu : Ilmamaa, c2006 - Deleuze, Gilles ja Claire Parnet. Dialogues. Tr by Hugh Tomlinson and Barbara Habberjam. – NY: Columbia University Press, 1987 - Foucault, Michel. See ei ole piip; René Magritte'i kaks kirja ja neli joonistust. Tlk Kaia Sisask. – Tallinn: Pelerine, c2004 - Foucault, Michel. Seksuaalsuse ajalugu. / 1, Teadmistahe. Tlk Indrek Koff. – Tallinn: Valgus, 2005 - Heidegger, Martin. Being and Time. Tr by John Macquarrie & Edward Robinson. – NY: HarperPerennial, c2008 - Lipping, Jüri (koost). Kaasaegne poliitiline filosoofia: valik esseid. – Tartu: EÜS Veljesto, 2002 - Nietzsche, Friedrich. Basic Writings. Tr by Walter Kaufmann. – NY: Modern Library, 1992 - Nietzsche. Nõnda kõneles Zarathustra: raamat kõigile ja ei kellelegi. Tlk J. Palla. – Tallinn: Olion, 1993 Õpetatakse järgmistes õppekavades2017: AL 2016: AL 2015: AL
Seotud ained
Seotud ruumid
Õpetatakse järgmistes voorudes2019/2020 Kevadsemester | ||||||||||||||||||||||||||||||||||