Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine '20. ja 21. sajandi filosoofia probleeme 1'Nimi inglise keeles: Problems in 20th and 21st Century Philosophy 1
Täiendav informatsioonÕppejõud Eik Hermann
EesmärkTutvustada filosoofilisi mõttevoole 19. sajandi lõpust kuni 20. sajandi lõpukümnendini läbi valitud filosoofiliste probleemide süvendatud lahkamise.
Kujundada arusaamine filosoofiliste diskursuste rollist üleüldistes kultuuriprotsessides. Anda vajalikud teadmised, mõistmaks filosoofilise tegevuse spetsiifikat võrreldes kunstniku ja teadlase tegevusega. Tagada küllaldane ettevalmistus hilisemaks iseseisvaks süvendatud kokkupuuteks kaasaegse filosoofia tuumtekstidega Kogu essee esitamise protsessi jooksul demonstreerib tudeng väga head oskust siduda loengutes kuuldut, seminaritekstidest ja kohustuslikust kirjandusest loetut oma erialaga ning võimet mõtelda “kastist” väljaspool – olla läbinägelik ning samas konstruktiivne. ÕpiväljundidÕppeaine läbinud üliõpilane:
- omab ülevaadet üldistest tendentsidest nüüdisaegses filosoofias, - mõistab filosoofilise tegevuse spetsiifikat, - oskab välja tuua filosoofilise teksti põhiivad, - omab analüüsi-, sünteesi- ja kriitikavõimet, et ammutada filosoofilise teksti lugemisest kasulikku ning värskendavat oma loomingulistesse projektidesse, - mõistab kirjaliku töö kirjutamise erinevate faaside iseloomu ning oskab seda teadmist ka etteantud ülesande puhul rakendada, - oskab kirjaliku töö ettevalmistamisel teha koostööd teistega ning nii anda konstruktiivset tagasisidet kui ka seda oma töö erinevates kirjutusfaasides arvesse võtta, - suudab kirjalikult esitada iseseisva töö ülesande. ÕppetegevusedAINEKAVA
Jrk Teema Maht 1 Sissejuhatus 1 2 Varasema filosoofia ajaloo ülevaade I 2 3 1. seminar (I rühm) – Michel Foucault, „Nietzsche, Freud, Marx“ 1 4 1. seminar (II rühm) 1 5 Varasema filosoofia ajaloo ülevaade II 2 6 Varasema filosoofia ajaloo ülevaade III 2 7 2. seminar (I rühm) – Gilles Deleuze, „Bergson (1859–1941)“ ja Deleuze’i loeng Bergsoni „Ainest ja mälust“ 1 8 2. seminar (II rühm) 1 9 Kant 1 10 Hegel 1 11 3. seminar (I rühm) – Henri Bergson, katkendid raamatust „Teadvuse vahetud andmed“ 1 12 3. seminar (II rühm) 1 13 Nietzsche I 2 14 Nietzsche II 1 15 4. seminar (I rühm) – Roland Barthes, „Autori surm“ ja Michel Foucault, „Mis on autor?“ 1 16 4. seminar (II rühm) 1 17 Bergson I 1 18 Bergson II 1 19 5. seminar (I rühm) – Friedrich Nietzsche, „Tõest ja valest moraalivälises mõttes“ ja William James, „Pragmatismi tõekontseptsioon“ 1 20 5. seminar (II rühm) 1 KOKKU 24 Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalidKOHUSTUSLIK:
Annus, Epp (koost). 20. sajandi mõttevoolud. – Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2009 SOOVITUSLIKUD: - Bergson, Henri. Essee teadvuse vahetutest andmetest. Tlk Margus Ott. – Tartu : Ilmamaa, c2006 - Deleuze, Gilles ja Claire Parnet. Dialogues. Tr by Hugh Tomlinson and Barbara Habberjam. – NY: Columbia University Press, 1987 - Foucault, Michel. See ei ole piip; René Magritte'i kaks kirja ja neli joonistust. Tlk Kaia Sisask. – Tallinn: Pelerine, c2004 - Foucault, Michel. Seksuaalsuse ajalugu. / 1, Teadmistahe. Tlk Indrek Koff. – Tallinn: Valgus, 2005 - Heidegger, Martin. Being and Time. Tr by John Macquarrie & Edward Robinson. – NY: HarperPerennial, c2008 - Lipping, Jüri (koost). Kaasaegne poliitiline filosoofia: valik esseid. – Tartu: EÜS Veljesto, 2002 - Nietzsche, Friedrich. Basic Writings. Tr by Walter Kaufmann. – NY: Modern Library, 1992 - Nietzsche. Nõnda kõneles Zarathustra: raamat kõigile ja ei kellelegi. Tlk J. Palla. – Tallinn: Olion, 1993 Õpetatakse järgmistes õppekavades2014: AL 2013: AL
Seotud ained
| ||||||||||||||||||||||||||||||||