Eesti Kunstiakadeemia
Logi sisse

Õppeaine 'Lavastusprojekt 2'

Nimi inglise keeles: Production Project 2

Aasta:   2017/2018    2018/2019    2019/2020    2020/2021    2021/2022    

Aine koodST7113
Õppekeeleesti
ÕppetoolStsenograafia osakond
Ainepunkte 12 EAP
Hindamisviis Arvestus

Täiendav informatsioon

19. märtsist kuni 27. aprillini osalemine “Orlando” proovides EMTA ooperistuudios lavastuse ettevalmistamise esimesel etapil. Lavastaja Stephan Jöris.

Eesmärk

Aine üldeesmärgiks on:
-osutada värvipaleti kui kasutamata meediumi võimalustele lavastuskunstis;
-otsida kaasaegseid lahendusi klassikalise ooperi stsenograafias;
-laiendada lavastuskunstniku instrumentaariumi üldist diapasooni.
Kursuse eesmärkideks lähemalt on:
-uurida värvi kunstilist kasutamist kaasaegses ooperis;
-tuginedes libreto sisule, uurida värvipetsiifilist lähenemist lavaruumile ja kostüümidele;
-kavandada lavaruum ja kostüümid etteantud ooperi(te)le, silmas pidades kaasaegset esteetikat.

Õppeaine sisu

Lavastusprojekt Engelbert Humperdincki ooperi “Hänsel ja Gretel” (1892) ja G. F. Händeli “Orlando” (1733) põhjal.

Õpiväljundid

Aine väljunditeks on:
-oskus kavandada kavandada stsenograafia klassikalisele ooperile kaasaegses võtmes;
-süvendatud arusaam värvist kui stsenograafia olulisest meediumist;
-oskus luua lavastuse stsenograafia värvi abil lähtudes muusikalisest draamast.

Õppetegevused

Blumenfeld, Martin:
sissejuhatus semestri teemasse
Iseseisev töö: libretod
Blumenfeld: töö libretodega
Blumenfeld: töö libretodega
Martin: töö kavandite ja maketiga
Martin: töö kavandite ja maketiga
Martin: töö kavandite ja maketiga
Martin: töö kavandite ja maketiga
Iseseisev töö: kavandid/makett
Iseseisev töö: kavandid/makett
Iseseisev töö: kavandid/makett
Iseseisev töö: kavandid/makett
Carsten Burke Kristensen: meistriklass
Blumenfeld: konsultatsioonid
Blumenfeld: konsultatsioonid
Marja Uusitalo: meistriklass
Blumenfeld, Martin: arvestus, tööde esitlemine

Hindamismeetodid ja -kriteeriumid

Mitteeristav hindamine - tööde esitlemine grupi liikmetele, õppejõududele, külalistele; suuline tagasiside.

Hindamise eeldus – osalus õppetöös ja ülesannete maht on täidetud min 90%, tööd valminud, eksponeeritud ja esitletud õigel ajal.

AR – Arvestatud – üliõpilase töödes on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud loominguliselt heal tasemel, kõigis osades kontseptuaalselt terviklikult ja piisavate tehniliste oskustega. Töös on märgatav üliõpilase algupärane idee-liin. Tööde eksponeerimine ja esitlus on asjatundlikud.

MA – Mittearvestatud – üliõpilase töödes pole rakendatud peamisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud ebapiisaval tasemel, kasinate tehniliste oskustega ega moodusta kontseptuaalselt tervikut. Töös ei ole võimalik leida üliõpilase algupärast ideestikku. Tööde eksponeerimine ja esitlus ei võimalda ülevaadet töö vormist ega sisust.

MI – Mitteilmunud – üliõpilane pole osalenud õppetöös ega sooritanud kokkulepitud iseseisvat tööd ning ülesannete maht on täidetud alla 90%, tööd ei ole esitatud õigel ajal

Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid

Carl Gustav Jung “Neli arhetüüpi”;
Grimmi muinasjutud;
“Hänsel ja Gretel” salvestused EMTA raamatukogust;
Vaadata Händeli ooperit “Orlando” seoses lavastusprojektiga EMTA Ooperistuudios.

Õpetatakse järgmistes õppekavades

2019: MST  
2018: MST  
2017: MST  
2016: MST  
eten