Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine 'Lavastusprojekt 2'Nimi inglise keeles: Production Project 2
Täiendav informatsioon19. märtsist kuni 27. aprillini osalemine “Orlando” proovides EMTA ooperistuudios lavastuse ettevalmistamise esimesel etapil. Lavastaja Stephan Jöris.
EesmärkAine üldeesmärgiks on:
-osutada värvipaleti kui kasutamata meediumi võimalustele lavastuskunstis; -otsida kaasaegseid lahendusi klassikalise ooperi stsenograafias; -laiendada lavastuskunstniku instrumentaariumi üldist diapasooni. Kursuse eesmärkideks lähemalt on: -uurida värvi kunstilist kasutamist kaasaegses ooperis; -tuginedes libreto sisule, uurida värvipetsiifilist lähenemist lavaruumile ja kostüümidele; -kavandada lavaruum ja kostüümid etteantud ooperi(te)le, silmas pidades kaasaegset esteetikat. Õppeaine sisuLavastusprojekt Engelbert Humperdincki ooperi “Hänsel ja Gretel” (1892) ja G. F. Händeli “Orlando” (1733) põhjal.
ÕpiväljundidAine väljunditeks on:
-oskus kavandada kavandada stsenograafia klassikalisele ooperile kaasaegses võtmes; -süvendatud arusaam värvist kui stsenograafia olulisest meediumist; -oskus luua lavastuse stsenograafia värvi abil lähtudes muusikalisest draamast. ÕppetegevusedBlumenfeld, Martin:
sissejuhatus semestri teemasse Iseseisev töö: libretod Blumenfeld: töö libretodega Blumenfeld: töö libretodega Martin: töö kavandite ja maketiga Martin: töö kavandite ja maketiga Martin: töö kavandite ja maketiga Martin: töö kavandite ja maketiga Iseseisev töö: kavandid/makett Iseseisev töö: kavandid/makett Iseseisev töö: kavandid/makett Iseseisev töö: kavandid/makett Carsten Burke Kristensen: meistriklass Blumenfeld: konsultatsioonid Blumenfeld: konsultatsioonid Marja Uusitalo: meistriklass Blumenfeld, Martin: arvestus, tööde esitlemine Hindamismeetodid ja -kriteeriumidMitteeristav hindamine - tööde esitlemine grupi liikmetele, õppejõududele, külalistele; suuline tagasiside.
Hindamise eeldus – osalus õppetöös ja ülesannete maht on täidetud min 90%, tööd valminud, eksponeeritud ja esitletud õigel ajal. AR – Arvestatud – üliõpilase töödes on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud loominguliselt heal tasemel, kõigis osades kontseptuaalselt terviklikult ja piisavate tehniliste oskustega. Töös on märgatav üliõpilase algupärane idee-liin. Tööde eksponeerimine ja esitlus on asjatundlikud. MA – Mittearvestatud – üliõpilase töödes pole rakendatud peamisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud ebapiisaval tasemel, kasinate tehniliste oskustega ega moodusta kontseptuaalselt tervikut. Töös ei ole võimalik leida üliõpilase algupärast ideestikku. Tööde eksponeerimine ja esitlus ei võimalda ülevaadet töö vormist ega sisust. MI – Mitteilmunud – üliõpilane pole osalenud õppetöös ega sooritanud kokkulepitud iseseisvat tööd ning ülesannete maht on täidetud alla 90%, tööd ei ole esitatud õigel ajal Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalidCarl Gustav Jung “Neli arhetüüpi”;
Grimmi muinasjutud; “Hänsel ja Gretel” salvestused EMTA raamatukogust; Vaadata Händeli ooperit “Orlando” seoses lavastusprojektiga EMTA Ooperistuudios. Õpetatakse järgmistes õppekavades2019: MST 2018: MST 2017: MST 2016: MST
| ||||||||||||