Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine 'Joonistamine 4'Nimi inglise keeles: Drawing 4
EesmärkEdasijõudnute joonistamine IV
- Laiendada üliõpilase tehnilist arsenali ja loomingulisust tutvustades tushi, värviliste kriitide, kollaazhi jt segatehnikate võimalusi; - Laiendada joonistamisalaseid praktilisi oskusi inimese ja keskkonna kujutamisel erinevates teemaprojektides; - Arendada algatusvõimet teemade ja probleemide püstitamisel ja nende looval lahendamisel; - Süvendada kriitilise enesereflektsiooni võimet oma loomingu arendamisel; - Süvendada kriitika ja analüüsioskusi grupiaruteludel. Õppeaine sisuKursuse juhendatud tundidele lisandub iseseisev töö, mille käigus tehakse kursuse kestel üks visand päevas. Kord nädalas toimuvad individuaalsed ja grupiarutelud vahepeal tehtud visanditest. Visandamisel tekkinud kogemusi materjali ja joonistusvahendite valikul kasutatakse juhendatud tundides mahukamate ülesannete lahendamisel.
ÕpiväljundidÕppeaine läbinud üliõpilane:
- Omab laia ülevaadet joonistuslikest segatehnikatest ja ideede teostamise võimalustest; - Oskab väljendusrikkalt kujutada inimest ja keskkonda erinevates teemaprojektides; - Oskab algatada erinevaid teemaprojekte ja neid loovalt arendada; - Oskab kriitiliselt hinnata ja arendada oma loomingut; - Oskab arutleda ja analüüsida enda ja grupikaaslaste töid ÕppetegevusedPraktiline stuudiotöö, ühised õppekäigud, grupiarutelud; iseseisvate tööde vaheanalüüsid ja tagasiside.
1. Sissejuhatavad visandid objektidest 2 ak t 2. Figuur ruumis 8 ak t 3. Avalik ruum (ostukeskus, kohvik, fuajee jne) visandid 4 ak t 4. Kiriku interjöör 8 ak t 5. Muuseumi interjöör visandid 8 ak t 6. Tänavavaated 6 ak t 7. Eraldi ülesanne on kõigist töödest (sh ka ligi 100 visandit) ühtse ekspositsiooni loomine, mis väljendab selgelt üliõpilase valikuid ja rõhuasetusi. Iseseisev töö: Visandiplokk rakendab õpitud oskusi, iseseisva töö mahu ja teemad otsustab konkreetne õppejõud. Hindamismeetodid ja -kriteeriumidÕppeaine lõpeb eristava tervikhindamisega, kus võetakse arvesse kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmiste, oskuste ja pädevuste rakendamist stuudiotöödes ja iseseisvas töös, individuaalselt läbitud tööprotsessi põhjalikkust, tööde taset, eksponeerimise ja esitlemise oskust.
Hindamise eeldus – ülesannete maht on täidetud min 75%, tööde tähtaegne eksponeerimine ja esitlemine. A – üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud loominguliselt kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi, oskusi ja pädevusi, tööd on teostatud suurepärasel tasemel, loovalt, põhjalikult ja tehniliselt laitmatult, ekspositsioon on originaalne ja esitlus veenev. B – üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi, oskusi ja pädevusi, tööd on teostatud väga heal tasemel, loovalt, põhjalikult ja tehniliselt väga hästi, tööde eksponeerimine ja esitlus on väga head. C– üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi, oskusi ja pädevusi, tööd on teostatud heal tasemel, põhjalikult ja heade tehniliste oskustega, tööde eksponeerimine ja esitlus on hea. ¬¬¬ D–¬¬¬ üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud põhilisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi, oskusi ja pädevusi, tööd on teostatud rahuldaval tasemel ja piisavate tehniliste oskustega, tööde eksponeerimine ja esitlus on rahuldavad. E– üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud nõutavat miinimumi kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmistest, oskustest ja pädevustest, tööd on teostatud kasinal tasemel, väheste tehniliste oskustega, eksponeerimine ja esitlus on hädapärased. F – üliõpilasel stuudiotöödes ja iseseisvas töös puudub nõutav miinimum kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmistest, oskustest ja pädevustest, tööd on teostatud puudulikul tasemel, eksponeerimine ja esitlus on kesised. Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalidJoonistamise õppetooli metoodiline õppematerjal,
J. New „Drawing from Life” Y. Zappaterra „Illustration” E. Dexter „Vitamin D- New Perspectives in Drawing” Õpetatakse järgmistes õppekavades2017: AL 2016: AL 2015: AL 2014: AL 2013: AL 2012: AL 2011: AL
Seotud ained
| ||||||||||||||||||||