Eesti Kunstiakadeemia
Logi sisse

Õppeaine 'Joonistamine 3'

Nimi inglise keeles: Drawing 3

Aasta:   2013/2014    2014/2015    2015/2016    2016/2017    2017/2018    

Staatuspassiivne
Aine koodÜP6200
Õppekeeleesti
ÕppetoolJoonistamise õppetool
Ainepunkte 2 EAP
Hindamisviis Hindeline arvestus (tähed)

Eesmärk

Kesktaseme joonistamine 3
- Laiendada joonistamisalaseid teadmisi keskkonna kujutamisel isikupäraseks eneseväljenduseks;
- Arendada elava modelli kujutamise praktilisi oskusi erineva raskusastmega ülesannetes;
- Süvendada vormikujutamise võtteid ja avardada kompositsioonilisi valikuid.
- Arendada erinevaid teemaprojekte, kogudes ja süstematiseerides joonistuslikku visuaalset materjali;
- Arendada keerukamate eesmärkide püstitamise oskust ja nende loovat lahendamist;
- Laiendada kriitika ja analüüsioskusi grupiaruteludeks.

Õpiväljundid

- Oskab kujutada keskkonda isikupäraselt ja väljendusrikkalt;
- Oskab kujutada elavat modelli erineva raskusastmega ülesannetes;
- Lihvib vormikujutamise võtteid ja eksperimenteerib kompositsiooniliste võtetega;
- Oskab arendada erinevaid teemaprojekte, kogub ja süstematiseerib joonistuslikku materjali;
- Oskab püstitada keerukamaid eesmärke ülesannetes ja leida nende lahendamise viise;
- Oskab veenvalt selgitada ideid ja asjatundlikult analüüsida enda ja grupikaaslaste töid

Õppetegevused

Praktiline stuudiotöö, ühised õppekäigud, grupiarutelud; iseseisvate tööde vaheanalüüsid ja tagasiside.
ISESEISEV TÖÖ - Visandiplokk rakendab õpitud oskusi, iseseisva töö
mahu ja teemad otsustab konkreetne õppejõud

Hindamismeetodid ja -kriteeriumid

Õppeaine lõpeb eristava tervikhindamisega, kus võetakse arvesse õpiväljundis kirjeldatud pädevuste rakendamist töödes, läbitud tööprotsessi põhjalikkust, iseseisva töö eesmärgi selgust ja selle täitmise taset, oma tööde eksponeerimise ja esitlemise oskust.
Hindamise eeldus – ülesannete maht on täidetud min 75%, tööde tähtaegne eksponeerimine ja esitlemine.

A – üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud loominguliselt kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevusi, tööd on teostatud suurepärasel tasemel, loovalt, põhjalikult ja tehniliselt laitmatult, ekspositsioon on originaalne ja esitlus veenev.

B – üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevusi, tööd on teostatud väga heal tasemel, loovalt, põhjalikult ja tehniliselt väga hästi, tööde eksponeerimine ja esitlus on väga head.

C– üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud enamust kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevustest, tööd on teostatud heal tasemel, põhjalikult ja heade tehniliste oskustega, tööde eksponeerimine ja esitlus on hea. ¬¬¬

D–¬¬¬ üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud põhilisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevustest, tööd on teostatud rahuldaval tasemel, tööde hulk ja tehnilised oskused on piisavad, eksponeerimine ja esitlus on rahuldavad. ¬¬¬

E– üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud osaliselt kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevustest, tööd on teostatud kasinal tasemel, tööde hulk on minimaalne ja teostatud väheste tehniliste oskustega,
eksponeerimine ja esitlus on hädapärased.

F – tööde esitamata jätmine.

Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid

Joonistamise õppetooli metoodiline õppematerjal,
K. Micklewright „Mastering the Language of Visual Expression”, R. Bowen „ Drawing Masterclass”, Barringteon Barber „Drawing Portraits”, V. Ambrus „Human Figure”, jt.

Õpetatakse järgmistes õppekavades

2017: AL  
2016: AL  
2015: AL  
2014: AL  
2013: AL  
2012: AL  
2011: AL  

Seotud ained

Asendusained
EÜPA62067 Joonistamine III
AL6236 Joonistamine 3
eten