Eesti Kunstiakadeemia
Logi sisse

Õppeaine 'Lavastusprojekt 1'

Nimi inglise keeles: Production Project 1

Aasta:   2016/2017    2017/2018    2018/2019    2019/2020    2020/2021    

Aine koodST7112
Õppekeeleesti
ÕppetoolStsenograafia osakond
Ainepunkte 12 EAP
Hindamisviis Arvestus

Eesmärk

Aine üldeesmärgiks on teoreetilis/praktilise kursuse kaudu juhtida üliõpilaste tähelepanu kohaspetsiifilise labürintteatri loomise, lavastamise ja etendamise põhialustele; julgustada üliõpilasi algatama iseseisvaid lavastusprojekte.
Kursuse eesmärkideks on:
-anda ülevaade labürintteatri teooriast ja praktilistest aspektidest
-anda üliõpilasele võimalus uurida meeltepõhist ja kohaspetsiifilist lähenemist sündmustikule ning tegelastele praktiliste lavastusharjutuste raames
-anda ülevaade kunstnik-lavastaja-etendaja töö spetsiifikast ja vajadustest osalusteatris
-osutada lavaruumi otstarbeka ja täielikuma kasutuselevõtu võimalustele kohaspetsiifilise osalusteatri kontekstis
-õppida kasutama ruumi dünaamikat ja füüsilisi iseärasusi ning kohandama ruume lavastuse vajadustele
-julgustada üliõpilasi algatama lavastusprojekte ja leidma koostööpartnereid

Õppeaine sisu

Praktiline töö leitud ruumides, praktilised ülesanded ühislavastuse loomiseks ja etendamiseks.

Õpiväljundid

Kursuse läbinud üliõpilane
-tunneb labürintteatri põhialuseid ja mõningaid praktilisi aspekte kunstnik-lavastaja-etendaja töös nii stseeni looja kui läbiviijana
-töötab kohaspetsiifiliste ruumidega ning kaardistab omaloodud tegelaste liikumise dünaamikat ja iseloomu neist lähtuvalt
-analüüsib lähteteksti, -materjali ning on võimeline osalema stseenide/lavastuse loomises nii üksikautorina kui kollektiivses autorluses
-mõistab etendaja tegevuse spetsiifikat osalusteatri kontekstis ning ehitab mistahes valitud või omaloodud teksti vm lähtepunkti põhjal misanstseene konkreetses ruumis
-rakendades saadud teadmisi algatab iseseisvaid lavastusprojekte ning loob minimaalsete vahenditega terviklikke lühilavastusi
-lahendab lavastusprotsessi käigus üleskerkivaid probleeme

Hindamismeetodid ja -kriteeriumid

Mitteeristav hindamine - tööde esitlus grupi liikmetele, õppejõududele, külalistele; suuline tagasiside.
Hindamise eeldus – osalus õppetöös ja ülesannete maht on täidetud min 90%, tööd eksponeeritud ja esitletud õigel ajal.

AR ¬– Arvestatud – üliõpilase töödes on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud loominguliselt heal tasemel, kõigis osades kontseptuaalselt terviklikult ja piisavate tehniliste oskustega. Töös on märgatav üliõpilase algupärane idee-liin. Tööde eksponeerimine ja esitlus on asjatundlikud.

MA – Mittearvestatud – üliõpilase töödes pole rakendatud peamisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud ebapiisaval tasemel, kasinate tehniliste oskustega ega moodusta kontseptuaalselt tervikut. Töös ei ole võimalik leida üliõpilase algupärast ideestikku. Tööde eksponeerimine ja esitlus ei võimalda ülevaadet töö vormist ega sisust.

MI – Mitteilmunud – üliõpilane pole osalenud õppetöös ega sooritanud kokkulepitud iseseisvat tööd ning ülesannete maht on täidetud alla 90%, tööd ei ole esitatud õigel ajal.

Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid

Õpetatakse järgmistes õppekavades

2019: MST  
2018: MST  
2017: MST  
2016: MST  
eten