Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine 'Kaasaegne lavastuskunst 2'Nimi inglise keeles: Contemporary Performance 2
Täiendav informatsioonEeldusaine: ST7111 Kaasaegne lavastuskunst 1
EesmärkAine eesmärk on anda esmased teadmised ja kogemused „nähtamatu“ ehk mittevisuaalse, pimeduses toimiva lavaruumi ja selles tegutsevate etendajate mõtestamisel, struktureerimisel ja kujundamisel. Spetsiifilisemalt omandatakse oskused nii pimedate kui vaegnägijate teatrile võimaliku lavastus-struktuuri, lavaruumi, lavakujunduse ja kostüümide loomiseks.
Õppeaine sisuLoengutes tutvustatakse erinevaid lavastusvorme pimeduses, samuti pimedate ja vaegnägijate teatrit Eestis ja lavastus-struktuuride loomise võttestikku. Seminarides arutletakse pimeduse kui võtte üle, aga samuti erivajadustega inimeste teatritegemise ja teatrikogemise võimaluste ja väljakutsete üle. Leitakse enda loomeimpulsid teemaga tegelemiseks. Praktikumides rakendatakse teadmised erinevate meelte kasutamisest lavastuse loomisel loovtegevusse – tehakse harjutusi ning uuritakse laboratoorse töö käigus nägemismeele tõlkimist teisteks tajudeks (lavastuse kontekstis).
Arvestuseks loob iga osaleja ühe pimedas toimuva lavastuse kontseptsiooni, esmase maketi (kas digitaalsel või materiaalsel kujul) ja joonistena etendusruumi, lavakujunduse ja kostüümid. ÕpiväljundidKursuse läbinud üliõpilane…
…omab ülevaadet erinevatest pimeduses toimivatest lavastusvormidest ja lavastuse struktuuri loomise võttestikust; …orienteerub pimedate ja vaegnägijate teatri ja keskkonna mõistetes ning on tutvunud vastava olukorraga Eestis; …mõistab väljakutseid ja antusi pimeduses loodavale lavastusele ja samuti selle lavaruumile, lavakujundusele, kostüümidele; ….teab, kuidas tõlkida nägemismeele abil loodavaid kujundusi teiste meelte abil kogetavaks kunstielamuseks; …on kogenud ühe pimedas toimiva lavastuse idee loomise protsessi. Õppetegevused- Sissejuhatus. Kursuse tutvustus – lavakujunduse loomine pimedate lavastusele ehk nähtamatu lavakujundus. Ülevaade pimedate ja vaegnägijate teatrist Eestis ja pimedate kogukonnast, kunstiloomest ja kokkupuudetest teatriga. Kirjeldustõlge lavakujunduse kontekstis.
- Lavastusimpulss ja lavakujunduse loomise impulsid. Lavastuse struktuur ja toimimine. Erinevad meeled lavastuse loomisel. - Ruum, ruumisuhted, ruumitaju ja pimedus. Prokseemika ja misantseneerimine pimedas. - Lavalised objektid, materjalid ja pimedus. - Tegelane, kostüümid ja pimedus. - Arvestus – tööde esitlus grupi liikmetele, õppejõududele, külalistele. Hindamismeetodid ja -kriteeriumidMitteeristav hindamine - tööde esitlus grupi liikmetele, õppejõududele, külalistele; suuline tagasiside.
Hindamise eeldus – osalus õppetöös ja ülesannete maht on täidetud min 90%, tööd eksponeeritud ja esitletud õigel ajal. AR – Arvestatud – üliõpilase töödes on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud loominguliselt heal tasemel, kõigis osades kontseptuaalselt terviklikult ja piisavate tehniliste oskustega. Töös on märgatav üliõpilase algupärane idee-liin. Tööde eksponeerimine ja esitlus on asjatundlikud. MA – Mittearvestatud – üliõpilase töödes pole rakendatud peamisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud ebapiisaval tasemel, kasinate tehniliste oskustega ega moodusta kontseptuaalselt tervikut. Töös ei ole võimalik leida üliõpilase algupärast ideestikku. Tööde eksponeerimine ja esitlus ei võimalda ülevaadet töö vormist ega sisust. MI – Mitteilmunud – üliõpilane pole osalenud õppetöös ega sooritanud kokkulepitud iseseisvat tööd ning ülesannete maht on täidetud alla 90%, tööd ei ole esitatud õigel ajal. Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalidKohustuslikud materjalid:
Jaotusmaterjalid tunnis ja failide ning videote kujul. Soovituslikud: D.Hendy „Müra, heli, hääled“ „Lavastajaraamat“ I-II Soovituslik: Liis Seina näidendi „Kustpoolt puhub tuul“ ettelugemise külastus 3.mail kl 17.00 Tallinna Linnateatris. Õpetatakse järgmistes õppekavades2019: MST 2018: MST 2017: MST 2016: MST
| ||||||||||||