Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine '20. sajandi kunsti probleeme II'Nimi inglise keeles: Problems of the 20th Century Art II
EesmärkKursus toimub 28.01.14- 15.04.14 teisipäeviti kell 10.15- 11.45 Estonia pst 7, ruum E-426
Kursuse eesmärk on käsitleda peamisi ideid ja probleeme 20. sajandi poole kunstiteoorias ning analüüsida kunstikirjutisi läbivaid võtmesõnu – „modernism”, „avangard”, „postmodernism” jmt –, toetudes näidetele moodsa ja kaasaegse kunsti ajaloost. Lähtepunktiks on arusaam, et nn võtmesõnad on lahutamatult seotud probleemidega, millest rääkimiseks neid kasutatakse, ning nende sõnade tähendust testitakse ja laiendatakse pidevalt; iga üksiku võtmesõna taga peituvate nähtuste paljusus annab pigem põhjust kõnelda modernismidest, avangardidest jmt. Esimesel semestril vaadeldakse 20. sajandi esimese poole nn klassikalise avangardi ideid ja eksperimente, sajandi keskpaiga kõrgmodernismi ning selle kriitikat, pööret postmodernismi suunas. Teisel semestril keskendutakse olulisematele võtmesõnadele viimaste kümnendite kunstis (autor, ruum, võim, identiteet jm). Olulise osa kursusest moodustab nii kunstnike tekstide kui ka teoreetiliste käsitluste lugemine ja analüüs. Õppeaine sisuJrk Teema Maht Kuupäev Õppejõud
1 Subjektiteooriad 2 28.1.12 Hanno Soans 2 Seminar 2 4.2.12 Hanno Soans 3 Postkolonialism 2 11.2.12 Ingrid Ruudi 4 Mälu visuaalkultuuris 2 18.2.12 Ingrid Ruudi 5 Seminar 2 25.2.12 Ingrid Ruudi 6 Suhestuv esteetika 2 4.3.12 Anders Härm 7 Seminar 2 11.3.12 Anders Härm 8 Kollektiivsus, osalus, aktivism2 18.3.12 Maarin Ektermann 9 Kunst ja/kui haridus 2 25.3.12 Maarin Ektermann 10 Seminar 2 1.4.12 Maarin Ektermann 11 Feminism 2 8.4.12 Katrin Kivimaa 12 Seminar 2 15.4.12 Katrin Kivimaa ÕpiväljundidÕppeaine läbinud üliõpilane:
− orienteerub 20.sajandi kunsti kirjeldamisel ja analüüsimises kasutatavates põhimõistetes, on kursis nende genealoogia ja tähendusnihetega ajas − tunneb üldjoontes 20. sajandi II poole kunsti praktikas ja teoorias esile kerkinud peamisi probleeme; − on lugenud mõningaid olulisemaid 20. sajandi II poole kunstiteoreetilisi tekste; − oskab siduda need probleemid laiema kultuuri- ja ühiskondliku kontekstiga; oskab 20 sajandi II poole kunstist rääkides seostada teosed kõige asjakohasemate teoreetiliste diskussioonidega; ÕppetegevusedLoengud, seminarid, iseseisev töö tekstidega.
Kohustusliku kirjanduse ja seminaritekstide läbitöötamine. Seminariks valmistudes peaks üliõpilane mõtlema läbi teemaga seotud põhiküsimused ning olema valmis väljendama oma seisukohti. Seminarile tulles peab üliõpilane olema eelnevalt kirjalikult teinnud 1lk ulatuses märkmeid seminaritekstide põhiproblemaatikast Hindamismeetodid ja -kriteeriumidHINDAMISVIIS Kursuse lõpul esitatav kirjalik essee mahuga 7-10 lk
HINDAMISE TOIMUMISE AEG: ESSEE esitada 05.05.14 ingrid.ruudi@artun.ee 25% ulatuses on hindamise aluseks aktiivne osalemine vähemalt kolmel seminaril neljast. 75% ulatuses määrab hinde essee, milleks on võimalik valida kolme teema vahel. Essee peaks seostuma loengutel ja seminaridel arutletuga, arendama neid teemasid adekvaatses kontekstis edasi. Essee peaks andma tunnistust käsitletu temaatikas orienteerumisest, põhjendama üliõpilase valikuid ühe või teise teoreetilise lähtekoha eelistamise osas, olema üles ehitatud loogilise ja seostatud arutlusena. Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalidTaustakirjandus:
- Jason Gaiger, Paul Wood. Art of the Twentieth Century: A Reader. New Haven, London: Yale University Press, 2003 - A Companion to Contemporary Art since 1945. Ed Amelia Jones. London: Blackwell, 2006 - Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve-Alain Bois, Benjamin H.D. Buchloch. Art since 1900: Modernism, Antinodernism, Postmodernism. London: Thames & Hudson, 2005. - Critical Terms for Art History. Ed. by Robert S. Nelson and Richard Shiff. Chicago & London: The University of Chicago Press, 1996 Seminaritekstid: Lisanduvad jooksvalt ÕIS TÄIENDAV INFO: ingrid.ruudi@artun.ee Õpetatakse järgmistes õppekavades2011: MKK * Valikaine
Seotud ained
| ||||||||||||||||||||||||||||||