|
Õppekava aineTeadustöö alused
Õppeaine |
Ainekood |
ÜT7200 |
Õppeaine nimetus |
Teadustöö alused |
Ainepunkte |
3 EAP |
Hindamisviis |
Arvestus |
|
Õppekava aine |
Õppekava |
2014 MST |
Õppeaasta |
2 |
Semester |
Sügissemester |
Aine tüüp |
Kohustuslik |
|
Aine koormused
|
Loeng |
24 |
|
Eesmärk |
ÕPPEJÕUD: Kristina Jõekalda, MA
VASTUTAV ÕPPEJÕUD: Maarin Ektermann, MA
Kursuse eesmärk:
- toetada ja julgustada magistrante oma lõputöö kirjutamisel, luua alused akadeemilise uurimuse iseseisvaks teostamiseks
- aidata mõista uurimise olemust ja protsessi, vajalikku eeltööd ja eeldusi
- anda lühiülevaade humanitaarteaduslikest meetoditest ja metodoloogiatest
- tutvustada teadustööle esitatavaid nõudeid ja tavasid-põhimõtteid
- anda tehniliste, vormistuslike ja viitamisega seotud nõudmiste rakendamise kogemus
- pakkuda võimalust oma algusjärgus mõtete testimiseks, tagasiside saamiseks |
|
Õppeaine sisu |
Mooduli auditoorse töö (loengute ja seminaride) temaatiline kava
- loeng 1: teadustöö olemus ja eesmärgid, uurimuse ettevalmistamine
- loeng 2: uurimuse ülesehitus, metodoloogiad
- SEMINAR 1 (rühmad 1 ja 2): ülesandeks rääkida oma magistritöö kavatsetavast teemast, arutleda uurimis- ja lähenemisviiside üle
- SEMINAR 1 (rühmad 3 ja 4)
- loeng 3: kirjutamise protsess, vormistamine
- loeng 4: viitamine (sh näiteülesanded)
- loeng 5: viitamine (sh näiteülesanded)
- loeng 6: vormistamine, keelekasutus; konsultatsioon
- SEMINAR 2 (rühmad 1 ja 2): ülesandeks tutvustada, analüüsida ja kritiseerida ülesehituslikust ja vormistuslikust seisukohast üht oma erialal varem kaitstud magistritööd
- SEMINAR 2 (rühmad 3 ja 4)
- loeng 7: viimistlemine; tekkinud probleemide arutelu, konsultatsioon
- loeng 8: esseede tagastamine, kommenteerimine, tagasisidestamine |
|
Õpiväljundid |
Kursuse läbinuna peaks magistrant oskama:
- leida kirjandust jm materjale ning kasutada neid allikakriitiliselt
- püstitada uurimisprobleemi
- sõnastada uurimuse eesmärke
- uurimust üles ehitada ja struktureerida
- korrektselt viidata kasutatud allikatele
- lähtuda teaduslikule uurimusele esitatavatest nõudmistest
- eetiliselt uurimistööle läheneda, sh ära tunda plagiaati
- kõike eelnevat vallates näidata kursisolekut teadustöö põhialustega kui ülikoolihariduse lahutamatu osaga |
|
Õppetegevused |
Loengud, seminarid, e-õpe, iseseisev töö, suulised ja kirjalikud ülesanded.
Loenguteks ja seminarideks valmistudes tuleb:
- tutvuda EKA magistriõpet reguleerivate dokumentidega, oma eriala õppekavaga ja nõuetega lõputööle
- tutvuda kõigi loengute materjalidega EKA e-õppe keskkonnas Moodle
- määratleda oma kavatsetava magistritöö teema ja struktuur, visandada sisukord
- õppida selgelt sõnastama oma uurimisprobleemi ja arutlema kasutatavate meetodite üle
- õppida leidma ja kasutama kirjandust jt allikmaterjale, koostada magistritöö esialgne bibliograafiline loetelu
- uurida oma erialal eelmistel aastatel kaitstud magistritöid, nende struktuuri ja vormistust; üht väljavalitud tööd seminaris lühidalt lahata
- määratleda oma kavatsetava magistritöö teema ja struktuur, visandada sisukord (võimalik ka valida n-ö näidisteema)
- rakendada kursusel omandatavaid oskusi teistes ainetes kirjutatavate esseede vormistamisel
- esitada õpitu omandamist demonstreeriv essee (magistritööga seotud teemal) |
|
Hindamismeetodid ja -kriteeriumid |
Kursus lõpeb arvestusega. Kursuse sooritamiseks on kohustuslik osaleda min. kuuel loengul ja kahel seminaril (vajadusel asendatavad samasisulise kirjaliku tööga), nendeks nõuete kohaselt ette valmistada, esitada lõputöö esialgne sisukord ja bibliograafia, ning kahes eri etapis essee.
Hindamine toimub kursuse lõpus. Positiivseks soorituseks vajalik kokkulepitud ajaks kõik ülesanded kirjalikult esitada. Ülejäänud kirjalikud ülesanded laadida manusena (doc, docx, rtf või pdf formaadis) üles vastava pealkirjaga teema juurde kursuse Moodle’i lehel. Essee esitada mõlemas etapis nii failina kui paberil (klambriga või kladesse köidetuna) EKA raamatukogu laenutusletti.
Järeleksami järgselt on esimene võimalus kursuse sooritamiseks aasta pärast.
Tähtajad:
- 15./22. sept. – 1. seminari kirjalik ülesanne, failina
- 15. okt. – essee esimene variant, paberil ja failina
- 20. okt. – kaastudengi essee kommentaarid, paberil ja failina
- 27. okt. / 3. nov. – 2. seminari kirjalikud ülesanded, failina
- 6. nov. – tekkinud võlgade likvideerimine, failina
- 16. nov. – essee lõplik variant, paberil ja failina
- 15. dets. – järeleksam
Arvestuse saamise aluseks tuleb:
- osata tutvustada oma uurimisteemat – kompaktselt, kasutatavaid meetodeid ja lähenemisviise avades
- ülesehituslikult ja vormistuslikult analüüsida teiste uurimistöid
- kohal käia vähemalt kuues loengus
- osaleda mõlemas seminaris
- esitada magistritöö (või kursuse jaoks valitud näidisteema) esialgne sisukord ja kasutatava kirjanduse loetelu
- esitada teadustöö vormistuslike nõuete järgimise oskust demonstreeriv essee (kahes etapis)
- osaleda esseede arutamises, konstruktiivselt kommenteerida ühe kaastudengi essed
- viia oma esseesse sisse parandused |
|
Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid |
Kohustuslikud õppematerjalid:
õppejõu üles laetud materjalid EKA e-õppe keskkonnas Moodle
Soovituslikud õppematerjalid:
- Aarma, August. Teadustöö alused. Tallinn: Tallinna Tehnikaülikool, 2008 (kordustrükk 2009).
- The Art of Research: Reserch Practices in Art and Design. Eds. Maarit Mäkelä, Sara Routarinne. [Helsinki:] University of Art and Design Helsinki, 2006.
- Bordens, Kenneth S.; Abbott, Bruce B. Research design and methods [tiitelehel: Research and design methods]: A process approach. Boston etc.: McGraw Hill, 2005 [1988].
- Creswell, John W. Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks etc.: Sage, 2007 [1998].
- Design research: Methods and perspectives. Ed. Brenda Laurel. Cambridge (Mass.): MIT Press, 2003.
- Design research: Synergies from interdisciplinary perspectives. Eds. Jesper Simonsen, Jørgen Ole Bærenholdt, Monika Büscher, John Damm Scheuer. London, New York: Routledge, 2010.
- Design research now: Essays and selected projects. Ed. Ralf Michel. Basel: Birkhäuser, 2007.
- Ehala, Martin. Kirjutamise kunst. [Tallinn:] Künnimees, [2000].
- Erelt, Mati. Lause õigekeelsus. Juhatused ja harjutused. Tartu: M. Erelt, 2009 [2006].
- Erelt, Mati; Erelt, Tiiu; Ross, Kristiina. Eesti keele käsiraamat. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus, 2007 [2000] (ka http://www.eki.ee/books/ekk07).
- Erelt, Tiiu. Terminiõpetus. Tartu: Tartu Ülikool, 2007.
- Hirsjärvi, Sirkka; Remes, Pirkko; Sajavaara, Paula. Uuri ja kirjuta. Tlk. Inger Kraav jt. [Tallinn:] Medicina, 2005 (kordustrükk 2007, 2010).
- Humanitaarteaduste metodoloogia. Uusi väljavaateid. Koost. Marek Tamm. Tallinn: TLÜ Kirjastus, 2011.
- Kasik, Reet. Sissejuhatus tekstiõpetusse. Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus, 2007.
- Kasik, Reet; Erelt, Mati; Erelt, Tiiu. Eesti keele väljendusõpetus kõrgkoolidele. Tartu: s.n., 2007.
- Kull, Rein. Kirjakeel, oskuskeel ja üldkeel. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus, 2000.
- Laherand, Meri-Liis. Kvalitatiivne uurimisviis. Tallinn: M.-L. Laherand, 2008 (kordustrükk 2010, Tartu: Sulesepp).
- Leavy, Patricia. Method meets art: Arts-based research practice. New York: The Guilford Press, 2009.
- Lester, James D. Writing research papers: A complete guide. Glenview, London: Scott, Foresman/Little, Brown Higher Education, 1990 (täiendatud trükk New York: Longman, 2009).
- McNiff, Shaun. Art-based research. London, Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers Ltd., 1998.
- Nilsson, Per. The Amphibian Stand: An Essay Concerning Research Processes in Fine Art. Umeå: h:ström – Text & Kultur, s.a.
- Practice-as-research in performance and screen. Eds. Ludivine Allegue, Simon Jones, Baz Kershaw, Angela Piccini. Houndmills, New York: Palgrave Macmillan, 2009.
- Põldsaar, Raili; Türk, Ülle. Writing Research Papers and Graduation Theses in the Humanities and Social Sciences. Tartu: Tartu University Press, 1999.
- Roomets, Silvi. Üliõpilastööd ja nende vormistamine arvutil. Tallinn: S. Roomets, 2011 [2002].
- Silverman, David. Interpreting Qualitative Data. 4th ed. Los Angeles, London, etc: SAGE, 2011.
- Sullivan, Graeme. Art practice as research: Inquiry in the visual arts. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage Publications, 2005 (uus trükk 2010).
- Uuspõld, Ellen. Üliõpilastööde vormistamise juhend. Tartu: Tartu Ülikool, 2000 (kordustrükk 2004).
- Varto, Juha. Basics of artistic research: Ontological, epistemological and historical justifications. Helsinki: University of Art and Design, 2009.
- Qualitative researching with text, image and sound: A practical handbook. Eds. Martin W. Bauer, George Gaskell. London etc.: Sage, 2005 [2000].
kristina.joekalda@artun.ee |
|
Asendusained |
EAAL74019
Uurimistöö metodoloogia |
EÜTA71012
Teadustöö alused |
EAAL74007
Uurimistöö metodoloogia |
ÜÕA7103
Teadustöö metodoloogia |
EÜTA71017
Academic Writing |
MÜÕ0103
Teadustöö metodoloogia |
EÜTA71003
Teadustöö alused |
ÜT7201
Academic Writing |
DK8128
Academic Writing in English |
ÜT7202
Teadustöö alused |
ÜT7203
Akadeemiline kirjutamine |
|
Käimasolevad voorud |
Pole ühtegi |
| |