Eesti Kunstiakadeemia
Õppeaine 'Teadustöö alused'Nimi inglise keeles: Basics of Research
EesmärkÕPPEAINE NIMETUS (eesti keeles) Teadustöö alused
ÕPPEAINE NIMETUS (inglise keeles) Basics of research AINEKOOD EÜTA71012 MAHT (AP) 3 EAP; kontakttunnid – 24 ak t, iseseisev töö – 54 ak t PAIGUTUS ÕPPEKAVAS I semester ÕPPEJÕUD/ kvalifikatsioon Kristina Jõekalda / magister VASTUTAV ÕPPEJÕUD/ kvalifikatsioon Lektor Epp Lankots / magister ÕPPEAINE ÜLDEESMÄRGID Kursuse eesmärk: - toetada ja julgustada magistrante oma lõputöö kirjutamisel, luua alused akadeemilise uurimuse iseseisvaks teostamiseks - aidata mõista uurimise olemust ja protsessi, vajalikku eeltööd ja eeldusi - anda lühiülevaade humanitaarteaduslikest meetoditest ja metodoloogiatest - tutvustada teadustööle esitatavaid nõudeid ja tavasid-põhimõtteid - anda tehniliste, vormistuslike ja viitamisega seotud nõudmiste rakendamise kogemus - pakkuda võimalust oma algusjärgus mõtete testimiseks, tagasiside saamiseks ÕPPEAINE ÕPIVÄLJUNDID/ ÕPITULEMUSED Kursuse läbinuna peaks magistrant oskama: - leida kirjandust jm materjale ning kasutada neid allikakriitiliselt - püstitada uurimisprobleemi; sõnastada uurimuse eesmärgid - uurimust üles ehitada ja struktureerida - korrektselt viidata kasutatud allikatele - lähtuda teaduslikule uurimusele esitatavatest nõudmistest ÕPPEAINE VORM Loengud, seminarid, iseseisev töö ISESEISEV TÖÖ Loenguteks ja seminarideks valmistudes tuleb: - tutvuda EKA magistriõpet reguleerivate dokumentidega, oma eriala õppekavaga ja nõuetega lõputööle - tutvuda kõigi loengute materjalidega EKA e-õppe keskkonnas Moodle - määratleda oma kavatsetava magistritöö teema ja struktuur, visandada sisukord - õppida selgelt sõnastama oma uurimisprobleemi ja arutlema kasutatavate meetodite üle - õppida leidma ja kasutama kirjandust jt allikmaterjale, koostada magistritöö esialgne bibliograafiline loetelu - olla valmis oma teemat suuliselt teistele tutvustama - uurida oma erialal eelmistel aastatel kaitstud magistritöid, nende struktuuri ja vormistust; üht väljavalitud tööd seminaris lühidalt lahata - rakendada kursusel omandatavaid oskusi teistes ainetes kirjutatavate esseede vormistamisel - esitada õpitu omandamist demonstreeriv essee (magistritööga seotud teemal) HINDAMISVIISID Kursus lõpeb arvestusega. Kursuse sooritamiseks on kohustuslik osaleda min kuuel loengul ja kahel seminaril (hädavajadusel asendatavad samasisulise kirjaliku tööga), nendeks nõuete kohaselt ette valmistada, esitada lõputöö esialgne sisukord ja bibliograafia, ning kahes eri etapis essee HINDAMISE TOIMUMISE AEG Hindamine toimub kursuse lõpus HINDAMISKRITEERIUMID Arvestuse saamise aluseks tuleb: - osata tutvustada oma uurimisteemat – kompaktselt, kasutatavaid meetodeid ja lähenemisviise avades - ülesehituslikult ja vormistuslikult analüüsida teiste uurimistöid - kohal käia vähemalt kuues loengus - osaleda mõlemas seminaris - esitada magistritöö esialgne sisukord ja kasutatava kirjanduse loetelu - esitada teadustöö vormistuslike nõuete järgimise oskust demonstreeriv essee - osaleda esseede arutamises, vajadusel viia esseesse sisse parandused SOOVITUSLIKUD JA ABISTAVAD ÕPPEMATERJALID - Aarma, August. Teadustöö alused. Tallinn: Tallinna Tehnikaülikool, 2008 (kordustrükk 2009). - The Art of Research: Reserch Practices in Art and Design. Eds. Maarit Mäkelä, Sara Routarinne. [Helsinki:] University of Art and Design Helsinki, 2006. - Bordens, Kenneth S.; Abbott, Bruce B. Research design and methods [tiitelehel: Research and design methods]: A process approach. Boston etc.: McGraw Hill, 2005 [1988]. - Creswell, John W. Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks etc.: Sage, 2007 [1998]. - Design research: Methods and perspectives. Ed. Brenda Laurel. Cambridge (Mass.): MIT Press, 2003. - Design research: Synergies from interdisciplinary perspectives. Eds. Jesper Simonsen, Jørgen Ole Bærenholdt, Monika Büscher, John Damm Scheuer. London, New York: Routledge, 2010. - Design research now: Essays and selected projects. Ed. Ralf Michel. Basel: Birkhäuser, 2007. - Ehala, Martin. Kirjutamise kunst. [Tallinn:] Künnimees, [2000]. - Erelt, Mati. Lause õigekeelsus. Juhatused ja harjutused. Tartu: M. Erelt, 2009 [2006]. - Erelt, Mati; Erelt, Tiiu; Ross, Kristiina. Eesti keele käsiraamat. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus, 2007 [2000] (ka http://www.eki.ee/books/ekk07). - Erelt, Tiiu. Terminiõpetus. Tartu: Tartu Ülikool, 2007. - Hirsjärvi, Sirkka; Remes, Pirkko; Sajavaara, Paula. Uuri ja kirjuta. Tlk. Inger Kraav jt. [Tallinn:] Medicina, 2005 (kordustrükk 2007, 2010). - Kasik, Reet. Sissejuhatus tekstiõpetusse. Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus, 2007. - Kasik, Reet; Erelt, Mati; Erelt, Tiiu. Eesti keele väljendusõpetus kõrgkoolidele. Tartu: s.n., 2007. - Kull, Rein. Kirjakeel, oskuskeel ja üldkeel. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus, 2000. - Laherand, Meri-Liis. Kvalitatiivne uurimisviis. Tallinn: M.-L. Laherand, 2008 (kordustrükk 2010, Tartu: Sulesepp). - Leavy, Patricia. Method meets art: Arts-based research practice. New York: The Guilford Press, 2009. - Lester, James D. Writing research papers: A complete guide. Glenview, London: Scott, Foresman/Little, Brown Higher Education, 1990 (täiendatud trükk New York: Longman, 2009). - McNiff, Shaun. Art-based research. London, Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers Ltd., 1998. - Nilsson, Per. The Amphibian Stand: An Essay Concerning Research Processes in Fine Art. Umeå: h:ström – Text & Kultur, s.a. - Practice-as-research in performance and screen. Eds. Ludivine Allegue, Simon Jones, Baz Kershaw, Angela Piccini. Houndmills, New York: Palgrave Macmillan, 2009. - Põldsaar, Raili; Türk, Ülle. Writing Research Papers and Graduation Theses in the Humanities and Social Sciences. Tartu: Tartu University Press, 1999. - Roomets, Silvi. Üliõpilastööd ja nende vormistamine arvutil. Tallinn: S. Roomets, 2011 [2002]. - Sullivan, Graeme. Art practice as research: Inquiry in the visual arts. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage Publications, 2005 (uus trükk 2010). - Uuspõld, Ellen. Üliõpilastööde vormistamise juhend. Tartu: Tartu Ülikool, 2000 (kordustrükk 2004). - Varto, Juha. Basics of artistic research: Ontological, epistemological and historical justifications. Helsinki: University of Art and Design, 2009. - Qualitative researching with text, image and sound: A practical handbook. Eds. Martin W. Bauer, George Gaskell. London etc.: Sage, 2005 [2000]. TÄIENDAV INFO kristina.joekalda@gmail.com A I N E K A V A JRK KOHTUMISE SISU / TEEMA MAHT (ak t) 1. loeng 1: teadustöö olemus ja eesmärgid, uurimuse ettevalmistamine /2 2. loeng 2: uurimuse ülesehitus, metodoloogiad /2 3. seminar 1: ülesandeks rääkida oma magistritöö kavatsetavast teemast, arutleda uurimis- ja lähenemisviiside üle; rühmad 1 ja 2 /2 (2 x 1 ak t) 4. seminar 1, rühmad 3 ja 4 2 (2 x 1 ak t) 5. loeng 3: kirjutamise protsess, vormistamine/2 6. loeng 4: viitamine (sh. näiteülesannete ühine lahendamine)/2 7. loeng 5: viitamine (sh. näiteülesannete ühine lahendamine)/2 8. seminar 2: ülesandeks tutvustada, analüüsida ja kritiseerida ülesehituslikust-vormistuslikust seisukohast üht oma erialal varem kaitstud magistritööd; rühmad 1 ja 2 2 (2 x 1 ak t) 9. seminar 2, rühmad 3 ja 4 /2 (2 x 1 ak t) 10. loeng 6: vormistamine, keelekasutus; konsultatsioon 2 11. loeng 7: viimistlemine 2 12. loeng 8: esseede arutamine, tagasisidestamine 2 KOKKU 24 kontakt tundi Õpetatakse järgmistes õppekavadesSeotud ained
| ||||||||||||||||||||||||||||||