Eesti Kunstiakadeemia
Logi sisse

Õppekava aine

Lavastusprojekt 2

Õppeaine
Ainekood ST7113
Õppeaine nimetus Lavastusprojekt 2
Ainepunkte 12 EAP
Hindamisviis Arvestus
Õppekava aine
Õppekava 2018 MST
Õppeaasta 1
Semester Kevadsemester
Aine tüüp Kohustuslik
Täiendav informatsioon
19. märtsist kuni 27. aprillini osalemine “Orlando” proovides EMTA ooperistuudios lavastuse ettevalmistamise esimesel etapil. Lavastaja Stephan Jöris.
Eesmärk
Aine üldeesmärgiks on:
-osutada värvipaleti kui kasutamata meediumi võimalustele lavastuskunstis;
-otsida kaasaegseid lahendusi klassikalise ooperi stsenograafias;
-laiendada lavastuskunstniku instrumentaariumi üldist diapasooni.
Kursuse eesmärkideks lähemalt on:
-uurida värvi kunstilist kasutamist kaasaegses ooperis;
-tuginedes libreto sisule, uurida värvipetsiifilist lähenemist lavaruumile ja kostüümidele;
-kavandada lavaruum ja kostüümid etteantud ooperi(te)le, silmas pidades kaasaegset esteetikat.
Õppeaine sisu
Lavastusprojekt Engelbert Humperdincki ooperi “Hänsel ja Gretel” (1892) ja G. F. Händeli “Orlando” (1733) põhjal.
Õpiväljundid
Aine väljunditeks on:
-oskus kavandada kavandada stsenograafia klassikalisele ooperile kaasaegses võtmes;
-süvendatud arusaam värvist kui stsenograafia olulisest meediumist;
-oskus luua lavastuse stsenograafia värvi abil lähtudes muusikalisest draamast.
Õppetegevused
Blumenfeld, Martin:
sissejuhatus semestri teemasse
Iseseisev töö: libretod
Blumenfeld: töö libretodega
Blumenfeld: töö libretodega
Martin: töö kavandite ja maketiga
Martin: töö kavandite ja maketiga
Martin: töö kavandite ja maketiga
Martin: töö kavandite ja maketiga
Iseseisev töö: kavandid/makett
Iseseisev töö: kavandid/makett
Iseseisev töö: kavandid/makett
Iseseisev töö: kavandid/makett
Carsten Burke Kristensen: meistriklass
Blumenfeld: konsultatsioonid
Blumenfeld: konsultatsioonid
Marja Uusitalo: meistriklass
Blumenfeld, Martin: arvestus, tööde esitlemine
Hindamismeetodid ja -kriteeriumid
Mitteeristav hindamine - tööde esitlemine grupi liikmetele, õppejõududele, külalistele; suuline tagasiside.

Hindamise eeldus – osalus õppetöös ja ülesannete maht on täidetud min 90%, tööd valminud, eksponeeritud ja esitletud õigel ajal.

AR – Arvestatud – üliõpilase töödes on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud loominguliselt heal tasemel, kõigis osades kontseptuaalselt terviklikult ja piisavate tehniliste oskustega. Töös on märgatav üliõpilase algupärane idee-liin. Tööde eksponeerimine ja esitlus on asjatundlikud.

MA – Mittearvestatud – üliõpilase töödes pole rakendatud peamisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud teadmisi ja oskusi, tööd on teostatud ebapiisaval tasemel, kasinate tehniliste oskustega ega moodusta kontseptuaalselt tervikut. Töös ei ole võimalik leida üliõpilase algupärast ideestikku. Tööde eksponeerimine ja esitlus ei võimalda ülevaadet töö vormist ega sisust.

MI – Mitteilmunud – üliõpilane pole osalenud õppetöös ega sooritanud kokkulepitud iseseisvat tööd ning ülesannete maht on täidetud alla 90%, tööd ei ole esitatud õigel ajal
Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid
Carl Gustav Jung “Neli arhetüüpi”;
Grimmi muinasjutud;
“Hänsel ja Gretel” salvestused EMTA raamatukogust;
Vaadata Händeli ooperit “Orlando” seoses lavastusprojektiga EMTA Ooperistuudios.
Käimasolevad voorud
Pole ühtegi
eten