Õppeaine |
Ainekood |
ÜT7105 |
Õppeaine nimetus |
20. sajandi kunsti probleeme II |
Ainepunkte |
3 EAP |
Hindamisviis |
Eksam (tähed) |
|
Õppekava aine |
Õppekava |
2014 MKÕ |
Õppeaasta |
1 |
Semester |
Kevadsemester |
Aine tüüp |
Valikuline |
|
Aine koormused
|
Loeng |
24 |
|
Eesmärk |
Vastutav õppejõud: Maarin Ektermann, MA
Külalisõppejõud: Liisa Kaljula, MA
Aine eesmärgiks on anda ülevaade 20. sajandi kunsti enim mõjutanud ideedest ja mõistetest, luues ettekujutuse peamiste kultuuriteoreetiliste pöörete rollist modernistliku, postmodernistliku ja kaasaegse kunsti arengus ning aidates näha seoseid 20. sajandi kunstipraktikate ja intellektuaalse ajaloo vahel. Loengute ja seminaride läbimisel peaks üliõpilane omama ülevaadet möödunud sajandi kunsti enim mõjutanud teoreetilistest autoritest ja nende peateostest ning suutma 20. sajandi intellektuaalse ajaloo põhimõistete kaudu kirjeldada ja analüüsida 20. ja 21. sajandi olulisemaid kunstinähtusi.
Alustades õppeaasta I semestril sajandi I poole peamistest kunstimõistetest nagu modernism ja avangard, jõutakse II semestril välja sajandi II poole oluliste kunstimõisteteni nagu postmodernism ja kaasaegne kunst, tehes vahepõikeid psühhoanalüütilisse, feministlikku, poststrukturalistlikku ja postkoloniaalsesse teooriasse ning sotsiaalsesse, kontseptuaalsesse ja institutsioonikriitilisse kunsti. Olulise osa kursusest moodustab iseseisev inglisekeelsete tekstide lugemine ja konspekteerimine ning ühine seminarivormis analüüs. |
|
Õpiväljundid |
Kursuse läbinud üliõpilane:
- tunneb 20. sajandi kunsti enim mõjutanud ideid ja mõisteid
- suudab viia need kokku 20. sajandi olulisemate kunstipraktikatega
- omab ülevaadet 20. sajandi kunsti enim mõjutanud teoreetilistest autoritest ja nende peateostest
- on lugenud 20. sajandi intellektuaalse ajaloo märgilisi tekste
- on arendanud endas oskust tekste analüüsida ja nende üle avalikult arutleda, suuliselt ja kirjalikult väljenduda |
|
Õppetegevused |
Loengud, seminarid, iseseisev töö tekstidega.
Seminari tulles on üliõpilane lugenud õppejõu poolt Moodlesse üles laetud teksti ning laadinud Moodlesse üles seminariteksti 1 lk. kokkuvõtte. Seminarist puudumise või seminarikokkuvõtte hilinemise korral laeb üliõpilane Moodlesse üles seminariteksti 3 lk. kokkuvõtte. |
|
Hindamismeetodid ja -kriteeriumid |
12. maiks esitab üliõpilane õppejõule e-maili teel (liisa.kaljula@artun.ee) 5000-7000 tähemärgi mahus essee.
Hinne kujuneb seminariosalustest ja seminaritekstide kokkuvõtetest (50 %) ning esitatud esseest (50 %). |
|
Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid |
Soovituslik kirjandus:
20. sajandi mõttevoolud. Toim. Epp Annus. Tallinn & Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2009
Art Since 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism. Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve-Alain Bois, Benjamin H. D. Buchloch. London: Thames & Hudson, 2004
Art in Theory, 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Edited by Charles Harrisson and Paul Woods. Oxford: Blackwell, 2002
Key Writers on Art: The Twentieth Century. Edited by Chris Murray. London and New York: Routledge, 2003 |
|
Asendusained |
VA7035
Art in Estonia and Beyond |
VA0023
Cultural Theory |
EÜTA71009
20. sajandi kunsti probleeme II |
ÜÕA7114
20. sajandi kunsti probleeme II |
EÜÕA71003
20. sajandi kunsti probleeme II |
EÜTA71014
20. sajandi kunsti probleeme II |
ÜT7122
20. ja 21. sajandi kunsti probleeme 2 |
|
Käimasolevad voorud |
Pole ühtegi |