|
Õppekava aineJoonistamine 1
Õppeaine |
Ainekood |
ÜP6100 |
Õppeaine nimetus |
Joonistamine 1 |
Ainepunkte |
2 EAP |
Hindamisviis |
Hindeline arvestus (tähed) |
|
Õppekava aine |
Õppekava |
2014 AL |
Õppeaasta |
1 |
Semester |
Sügissemester |
Aine tüüp |
Kohustuslik |
|
Aine koormused
|
Eriala tund |
24 |
|
Eesmärk |
Sissejuhatus joonistamisse 1
- Tutvustada joonistamisvahendeid (süsi, grafiit, marker) ja erinevate paberite võimalusi;
- Anda baasteadmised joonistamise põhielementidest (joon, pind, tekstuur) ja kujutamistehnikatest;
- Anda teoreetilised ja praktilised algteadmised lineaar- perspektiivist, konstruktiivsest ülesehitusest ja proportsioonidest ja nende rakendamisest kujutamises;
- Luua terviklik ettekujutus pildi pinna kompositsioonilisest ülesehitusest, rütmist, kontrastist;
- Tagada küllaldane ettevalmistus iseseisvate ülesannete lahendamiseks;
- Tutvustada kriitika ja analüüsioskusi. |
|
Õpiväljundid |
- Omab ülevaadet joonistamise materjalidest (süsi, grafiit, marker) ja tunneb erinevate paberite võimalusi;
- Oskab loovalt kasutada joonistamise põhielemente ja -tehnikaid nii abstraktsetes kui kujutavates ülesannetes;
- Omab algteadmisi lineaarperspektiivist, konstruktiivsest ülesehitusest ja proportsioonidest ning oskab neid kujutamisel rakendada;
- Tunneb pildi pinna organiseerimise kompositsioonilisi võtteid, arvestab rütmi-, kontrastiprintsiipe;
- Oskab püstitada ülesandeid ja neid lahendada
- Oskab selgitada ideid ja analüüsida oma töid. |
|
Õppetegevused |
Praktiline stuudiotöö, ühised õppekäigud, individuaalne juhendamine; iseseisvate tööde vaheanalüüsid ja tagasiside.
ISESEISEV TÖÖ - Visandiplokk rakendab õpitud oskusi, iseseisva töö
mahu ja teemad otsustab konkreetne õppejõud. |
|
Hindamismeetodid ja -kriteeriumid |
Õppeaine lõpeb eristava tervikhindamisega, kus võetakse arvesse kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevuste rakendamist stuudiotöödes ja iseseisvas töös, individuaalselt läbitud tööprotsessi põhjalikkust, tööde taset, eksponeerimise ja esitlemise oskust.
Hindamise eeldus – ülesannete maht on täidetud min 80%, tööde tähtaegne eksponeerimine ja esitlemine.
A – üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud loominguliselt kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevusi, tööd on teostatud suurepärasel tasemel, loovalt, põhjalikult ja tehniliselt laitmatult,
ekspositsioon on originaalne ja esitlus veenev.
B – üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud kõiki kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevusi, tööd on teostatud väga heal tasemel, loovalt, põhjalikult ja tehniliselt väga hästi, tööde eksponeerimine ja esitlus on väga head.
C– üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud enamust kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevustest, tööd on teostatud heal tasemel, põhjalikult ja heade tehniliste oskustega, tööde eksponeerimine ja esitlus on hea. ¬¬¬
D–¬¬¬ üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud põhilisi kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevustest, tööd on teostatud rahuldaval tasemel, tööde hulk ja tehnilised oskused on piisavad, eksponeerimine ja esitlus on rahuldavad. ¬¬¬
E– üliõpilase stuudiotöödes ja iseseisvas töös on rakendatud osaliselt kursuse õpiväljundites kirjeldatud pädevustest, tööd on teostatud kasinal tasemel, tööde hulk on minimaalne ja teostatud väheste tehniliste oskustega,
eksponeerimine ja esitlus on hädapärased.
F – tööde esitamata jätmine. |
|
Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid |
Joonistamise õppetooli metoodiline õppematerjal,
Ulf Linke „Joonistamine- nägemise kool”,
Barrington Barber „The Fundamentals of Drawing Still Life”, P. Stanyer, T. Rosenberg
„A Fundation Course in Drawing”, Mastering Perspective for beginners |
|
Asendusained |
EÜPA61127
Joonistamine 1 |
AL6131
Joonistamine 1 |
|
Käimasolevad voorud |
Pole ühtegi |
| |