Õppeaine |
Ainekood |
ÜT7104 |
Õppeaine nimetus |
20. sajandi kunsti probleeme I |
Ainepunkte |
3 EAP |
Hindamisviis |
Eksam (tähed) |
|
Õppekava aine |
Õppekava |
2013 MDR |
Õppeaasta |
1 |
Semester |
Sügissemester |
Aine tüüp |
Valikuline |
|
Aine koormused
|
Loeng |
24 |
|
Eesmärk |
VASTUTAV ÕPPEJÕUD: Maarin Ektermann, MA
.KÜLALISÕPPEJÕUD: Liisa Kaljula, MA
Aine eesmärgiks on anda ülevaade 20. sajandi kunsti enim mõjutanud probleemidest, ideedest ja mõistetest, luues ettekujutuse peamiste teoreetiliste pöörete rollist modernistliku, postmodernistliku ja kaasaegse kunsti arengus ning aidates näha seoseid 20. sajandi kunstipraktikate ja intellektuaalse ajaloo vahel. Loengute ja seminaride läbimisel peaks üliõpilane omama ülevaadet möödunud sajandi kunsti enim mõjutanud teoreetilistest autoritest ja nende peateostest ning suutma 20. sajandi intellektuaalse ajaloo põhimõistete kaudu kirjeldada ja analüüsida 20. sajandi olulisemaid kunstinähtusi.
Alustades õppeaasta I semestril sajandi I poole peamistest kunstimõistetest nagu modernism ja avangard, jõutakse II semestril välja sajandi II poole oluliste kunstimõisteteni nagu postmodernism ja kaasaegne kunst, tehes vahepõikeid psühhoanalüütilisse, feministlikku, poststrukturalistlikku ja postkoloniaalsesse teooriasse ning sotsiaalsesse, kontseptuaalsesse ja institutsioonikriitilisse kunsti. Olulise osa kursusest moodustab iseseisev inglisekeelsete tekstide lugemine ja ühine seminarivormis analüüs. |
|
Õppeaine sisu |
Loeng “Moodne maailm: modernsus ja modernism”
Seminar
Loeng “Subjekt, objekt, abjekt”
Seminar
Loeng “Psühhoanalüüs ja sürrealism”
Seminar
Loeng “Originaal, reproduktsioon ja ready made”
Seminar
Loeng “Avangard ja kitsh”
Seminar
Loeng “Realism”
Seminar |
|
Õpiväljundid |
Kursuse läbinud üliõpilane:
- tunneb 20. sajandi kunsti enim mõjutanud probleeme, ideid ja mõisteid
- suudab viia need kokku 20. sajandi kunsti olulisemate nähtustega
- omab ülevaadet 20. sajandi kunsti enim mõjutanud teoreetilistest autoritest ja nende peateostest
- on lugenud 20. sajandi intellektuaalse ajaloo märgilisi tekste
- orienteerub 20. sajandi intellektuaalse ja kunstiajaloo põhimõistetes ja oskab neid kasutada
- on arendanud endas oskust tekste analüüsida ja nende üle arutleda, suuliselt ja kirjalikult väljenduda |
|
Õppetegevused |
Loengud, seminarid, iseseisev töö tekstidega.
Seminari tulles peab üliõpilane olema lugenud õppejõu poolt õppeinfosüsteemi üles laetud tekste, olles seminari toimumiseks laadinud õppeinfosüsteemi üles seminaritekstide 1 lk. kokkuvõtte. |
|
Hindamismeetodid ja -kriteeriumid |
Eksam
Hinne kujuneb seminariosalustest ja seminaritekstide kokkuvõtetest (30 %) ning esitatud esseest (70 %). |
|
Kohustuslikud ja soovituslikud õppematerjalid |
Soovituslik kirjandus:
Key Writers on Art : The Twentieth Century. Edited by Chris Murray. London and New York: Routledge, 2003
Jason Gaiger, Paul Wood. Art of the Twentieth Century: A Reader. New Haven, London: Yale University Press, 2003
Art in Theory, 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Edited by Charles Harrisson and Paul Woods. Oxford: Blackwell, 2002
Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve-Alain Bois, Benjamin H. D. Buchloch. Art Since 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism. London: Thames & Hudson, 2004 |
|
Asendusained |
VA7008
Introduction to Contemporary Estonian Art |
EÜTA71005
20. sajandi kunsti probleeme I |
EÜÕA71000
20. sajandi kunstiprobleeme I |
MÜÕ0102
20. sajandi kunstiteooria I |
ÜT7128
20. ja 21. sajandi kunsti probleeme 1 |
|
Käimasolevad voorud |
Pole ühtegi |